Sunday, April 17, 2011

Kebakaran Pantai Dalam: Terima kasih Raja Nong Chik

Yb Lembah Pantai memang pandai main celah
cerita rumah terbakar pun nak kencing
Tak habis-habis nak kencing orang ja
dia ni cari publisiti murahan lagi .



cerita rumah terbakar di simpang tiga pantai dalam yang belaku pada
jumaat petang (15 april ) pun nak kencing , orang lain yang buat kerja
orang lain nak nama , apa ni wakil rakyat
Lembah Pantai ni sedap ja cakap AMK dia sudah uruskan
Apa yang dia uruskan?

Ni aku nak maklumkan lah
waktu kejadian kebakaran pemuda umno
cawangan simpang tiga bersama pemuda umno
bahagian Lembah Pantai dan sdr pahtiban
yang telah berusaha membantu
mangsa kebakaran memindahkan barang-barang mangsa
serta memadamkan api bersama bomba

dalam hal ini pun dia nak kencing ka
cukuplah tu kau dah kencing orang serawak
tak kan dalam hal ni pun nak kencing beb

Raja Nong Chik melawat mangsa di malam kejadian

Kebakaran bermula sekitar jam 5.00 petang.
Bomba tiba jam 5.20 dan kebakaran berjaya
dipadamkan sepenuhnya sekitar jam 6.45 petang.
Terimakasih Bomba kerana berjaya menyelamatkan
rumah-rumah lain yg berdekatan.
mangsa -mangsa kebakaran juga
di pindahkan sementara di
dewan UMNO cawangan simpang tiga

Mangsa-mangsa ini juga mendapat perhatian
Ketua UMNO Bahagian Lembah Pantai
merangkap Menteri Wilayah Persekutuan
turun melawat mangsa dan menguruskan bantuan kecemasan.
Turut turun sama ialah pegawai-pegawai kebajikan dari pejabat
Umno Bahagain dan Yayasan Wilayah Persekutuan dan DBKL
Tahniah kepada mereka ini yang turun tanpa mengira masa.

Raja Nong Chik bersama mangsa di pagi sabtu selepas memberi sumbangan

Mangsa-mangsa juga di beri bantuan segera
wang sebanyak Rm 400.00 setiap keluarga
dan mangsa-mangsa ini akan dipindahkan
ke rumah Ppr yg terdekat d sekitar Lembah Pantai
Tahniah kepada Dato' Raja Nong Chik,
Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan
Bandar merangkap Ketua UMNO Bahagian Lembah Pantai
yang melawat mangsa serta menghulur bantuan

Waktu kejadian Wakil Rakyat pun takda di Lembah Pantai
dengarnya dah berminggu dia berkampung di serawak ,
terlalu ghairah nak tawan Sarawak sampai kebajikan
penduduk Lembah Pantai terabai.
Inilah kerja Ahli Parlimen Lembah Pantai -
bila masa nak jaga kebajikan penduduk Lembah Pantai?

2 comments:

  1. Nurul Izzah gunakan Lembah Pantai hanya sekadar batu loncatan untuk melonjakkan karier politiknya saja. Sekarang dia sudah jadi Ahli Parlimen dan Naib Presiden Keadilan, dia tak peduli orang Lembah Pantai sebab dia tahu bila dia perlu pengaruhi orang Lembah Pantai lagi, dia boleh panggil papa dia atau mintak papa dia panggil kawan-kawan dari DAP atau PAS tabur fitnah dan janji lagi pada orang-orang Lembah Pantai.

    ReplyDelete
  2. Saya Perjuangan..

    SAYA amat tertarik dengan penulisan dan isu yang disampaikan dari blog anda yang ternyata ada kualiti yang tersendiri.

    Ianya juga memberi peransang buat saya untuk memantapkan lagi penulisan saya.

    SYABAS saya ucapkan buat anda kerana berjaya mengendalikan blog ini dengan begitu mantap.

    Saya telah linkkan blog anda dalam senarai blog pilihan di blog saya agar pengunjung blog saya dpat bkongsi penulisan anda.


    Sekian, Salam Kasih ikhlas dari,

    Melayu CinDia
    Blogger Gelombang Rakyat

    http://gelombang-rakyat.blogspot.com/

    ReplyDelete