Wednesday, August 3, 2011

TRADISI MEMBELA RAKYAT


Syukur kita dapat disampaikan ke bulan yang penuh barokah ini.
0leh itu kita harus mengambil peluang yang di sediakan untuk beribadat
mencari sebanyak mungkin kebaikan yang ada untuk memastikan
Ramadhan ini bukanlah sia sia.

Seandainya negara kita dalam huru hara dan tak aman ,mana mungkin
kita boleh menjalani kehidupan serta amal ibadat dengan selesa
atau sempurna ,bagi peniaga-peniaga kecil pula, dapat menjalani
dapat menjalani perniagaan di bazar ramadhan.haruslah kita bersyukur
kepada allah subahanahu wataallah yang telah menjadikan
MALAYSIA INI aman dan damai di bawah pemerintahan
UMNO dan Barisan Nasional

Serta sikap pemimipinnya yang tidak sombong, bongkak diri serta
merendah diri tidak pula mencela dan mencaci orang lain
ini bermakna allah redha dengan UMNO/BN yang memerintah MALAYSIA
dan memohon kepada allah agar UMNO/BN terus memerintah MALAYSIA

Sudah menjadi amalan kebiasaan oleh Pepimpin-pemimpin UMNO bila menjelang ramadhan mereka ini tidak henti-henti dan bosan memberi sedekah kepada mereka yang memerlukan seperti warga emas , anak-anak yatim ,ibu2 tunggal dan kepada masjid-masjid serta surau-surau supaya dapat manjalankan aktiviti-aktiviti keugaman seperti morea dan berbuka puasa

Orang orang yang menginfakkan hartanya juga telah diperumpamakan oleh
Allah seperti sebuah kebuh yang terletak di dataran tinggi yang disirami
oleh hujan lebat,dan kebun itu menghasilkan buah buahan 2kali ganda.Subhanallah.




Friday, July 22, 2011

hebatnya dia beraksi




















Cerita aktivis PKR di Lembah Pantai dan tak aktif lagi
bukan satu omong kosong sebenar memang ramai aktivis
PKR ni dan bosan dengan WAKIL RAKYATNYA atau PKR
masa kempen pilihanraya janji macam-macam

bila dah menang bayang pun tak nampak,mana nak nampak
asyik sibuk dengan masalah dia ja tak habis-habis
bukan kata nak tolong pengundi di lembah pantai
orang kuat dia pun di abaikan .

Aktivis-aktivis ni rasa malu lah bila pengundi yang
menyokong dia bertanya mana wakil rakyat yg konon
hendak bantu rakyat akhirnya mereka ini memohon bantuan
dengan KETUA UMNO BAHAGIAN LEMBAH PANTAI iaitu Dato Raja Nong Chik

Sebenarnya Penyokong PKR di Lembah Pantai Memang betul-betul
dah takda semuanya dah hilang lari entah ke mana
dan ada yg diam kan diri malu nak keluar rumah
serta dia orang ni rasa di tipu dan kecewa

Nak buat macam mana kan PKR tu parti anak beranak
keluarga dia punya parti dia punya sukalah
apa dia nak buat, bukanya parti untuk bela
rakyat pun .


gila lah beb !!!!

BEB GUA NAK BAGI TAHU LAH PKR DI LEMBAH PANTAI
DAH LAMA DI KUBURKAN






Thursday, July 7, 2011

AHLI AMK LEMBAH PANTAI TIDAK RELA DI BODOHKAN LAGI


Kali ini ada baik punya cita ...
Cerita tentang bersih punya hal , budak-budak AMK
kat lembah pantai rasa tidak rela di bodohkan lagi
''dulu boleh lah di bodoh-bodoh kan
sekarang jangan mimpi lah gua nak bodoh diri gua sendiri
nak buat demo kat jalanraya ' itu yg di katakan geng reformasi
satu ketika dulu.

Seronok juga lepak dgn geng AMK ni, dia orang ni
kawan-kawan semasa zaman sekolah dulu
lepak dengar lah cerita dia orang
ada seorang kawan tanya '' amacam bro bersih ni ''
salah seorang lah jawap pergi '' mampus lah dgn bersih ''

Aku rasa macam semacam ja , apa hal mamat ni
aku cakap dlm hati , mamat tu terus lah cerita
panjang . Dia orang ni kalau ceramah macam hebat sangat
dalam ceramah asyik cakap semua orang tak betul ja
sendiri tak betul tak sedar , pastu orang dlm parti pun dia
kencing dahlah parti anak beranak nak buat cam ner

''Kau ingat kita orang ni mudah di bodohkan ka
suruh buat huru hara dalam negara pastu dia
lari luar negara , kita orang separuh mati kena
kejar dgn polis,, gila lah''

Mamat tu terus cerita panjang , aku tanya lah kau duduk
mana sekarang , apa buat kat lembah pantai ni
ada wakil rakyat pun tak boleh pakai lebih baik bla
lepak luar lagi bagus.

pastu dia cerita lagi, kau ingat budak AMK kat
Lembah Pantai ni minat lah sangat nak pergi
buat demo bersih tu , dlm lembah pantai ni AMK dah takda
semua dah keluar tak tahu gi mana
MASING -MASING BUAT HAL SENDIRI
ada yang kerja kat putrajaya tu yang siap cakap
sekarang AMK DI LEMBAH PANTAI DAH DI KUBURKAN

Gila beb betul punya marah tu...

Thursday, June 23, 2011

AHLI AMK AKAN HANCURSKAN SENDIRI PKR DI LEMBAH PANTAI

Baru-baru ni ada jumpa kawan-kawan lama dan
sembang-sambang dengan diaorang adalah cerita
tidak puas hati dan marah pun ada ,
Beberapa orang teman AMK sudah pun membuat pertemuan
sebelum ni di kedai2 kopi dlm kawasan lembah pantai
dalam sembang-sembang itu ahli AMK lain lepak sekali
dia orang ini sudah mula bercakap ketidak kepuasan hati mereka
terhadap Yb Nurul Izzah, dalam sembang-sembang itu ramailah
hadir ada juga kawan-kawan lama yang dulunya kuat refomasi.

Pertemuan mereka ini adalah pertemuan biasa ja,
dalam sembang-sembang tu ada Ahli AMK bersuara
kata tak percaya kepimpinan NURUL DI LEMBAH PANTAI ini,
AMK dah bosan dgn PKR ni kerana asik bercakap-cakap ja
dan dalam ceramahnya asik bohong dan fitnah sesuka hati,
yang rasa tak sedap tu bila ceramah asik cerita masalah bapak dia ja
semua orang dalam pakatan rakyat dah naik bosan, ada yang kata
bila nak tolong rakyat dan buat kecoh huru-hara pandai
bagi kecoh dalam negara pastu burukan negara
itulah kerjanya parti anak beranak ni.

Akhirnya rakyat menderita apa kerja pun tak buat
apa yang dijanjikan tidak di kotakan .
Ini lah nasibnya orang-orang kuat AMK di lembah pantai
Selaku penyokongnya yang kuat di Lembah Pantai dan Rakan-rakan AMK yang setia
bersama Izzah dalam hujan dan panas. Dalam susah dan senang.
Dalam suasana tenang atau gawat AKHIRNYA MEREKA INI DI ABAIKAN
SAMPAI ADA YG DAH LARI MINTAK TOLONG DENGAN orang UMNO pun ada
AHLI AMK DI LEMBAH PANTAI BERTEKAD AKAN MENHACURKAN PKR DI LEMBAH PANTAI
KALAU PILIHANRAYA AKAN DATANG MEREKA NI AKAN PASTIKAN PRK AKAN LUMPUH di LEMBAH PANTAI
DAN KALAH TERUK SEHINGGA KAN BERKUBUR, ITU YANG DI LAFASKAN OLEH AHLI AMK
DI LEMBAH PANTAI.

Friday, June 3, 2011

nurul ni asik kencing ja

Apalah nasib orang lembah pantai?
ada wakil rakyat pun KAKI KENCING

Baru-baru ni, di Flat Sri Pahang, Lembah Pantai berlaku masalah bekalan air
kerana sistem paip SYABAS yang dah terlalu uzur dan perlu diganti.
Dato Raja Nong Chik, Menteri Wilayah Persekutuan & Kesejahteraan Bandar merangkap
Ketua UMNO Bahagian Lembah Pantai telah turun padang
dan mengadakan pertemuan dengan DBKL pada 13 Mei 2011
(Jumaat, 5 ptg) dan mengadakan lawatan mengejut
bersama pihak DBKL pada 14 Mei 2011 (Sabtu, 8 mlm)
Serta mengarahkan tindakan serta-merta diambil.


















Tapi Nurul Izzah seperti biasa melalui Twitter, Facebook & artikel di dalamhttp://www.blogger.com/img/blank.gif Malaysiakini
mendabik dada kononnya dialah orang yang
menyelesaikan masalah air di Flat Sri Pahang.








Saturday, April 23, 2011

BANTU TERUS MEMBANTU















Bantu terus membantu kepada mangsa kebakaran
yang berlaku Pada petang 15 April 2011 yang lalu
di Jalan Kubur, Pantai Dalam.















Sebagai inisiatif untuk membantu penduduk berkenaan, Pemuda dan Puteri UMNO Bahagian Lembah Pantai telah menganjurkan satu program gotong royong membersihkan kawasan kebakaran, turut hadir dalam program sersebut
Dato' Raja Nong Chik b. Raja Zainal Abidin Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejateraan Bandar bersama-sama dengan pegawai-pegawainya dari pejabat UMNO Bahagian Lembah Pantai.















Beberapa bentuk sumbangan seperti wang tunai ,makan minum dan tempat tinggal telah di beri kepada mangsa bagi meringankan beban yang di hadapi oleh mereka.
Inilah contoh pemimpin yang berjiwa rakyat yang sentiasa perihatin terhadap masalah rakyat


Thursday, April 21, 2011

DAP TAKUT DENGAN BAYANG-BAYANG SENDIRI

Laporan dari Berita Harian ( 21/04/2011 )

KUALA LUMPUR: Tindakan DAP menganjurkan kempen menerusi laman sosial Facebook mengajak rakyat menolak program memberikan E-mel 1Malaysia kepada rakyat disebabkan cemburu terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang terus mendapat sokongan swasta untuk menjayakan Program Transformasi Kerajaan (GTP). Dakwaan DAP kononnya projek E-mel 1Malaysia yang diumumkan Perdana Menteri itu sebagai membazir wang kerajaan juga berniat jahat dan bermotif politik untuk memburukkan imej kerajaan pimpinan Najib.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang melancarkan kempen anti program E-mel 1Malaysia dalam akaun Facebooknya dengan alasan ia membazir wang rakyat dan menyekat hak asasi rakyat. Berita selanjutnya di Berita Harian (21/04/2011)





Tuesday, April 19, 2011

NURUL MANTAP DI LEMBAH PANTAI

LEMBAH PANTAI:Terbukti dan benar sokongan padu
dari pengundi dan ahli PKR amat memerangsangkan
sehingakan kehadiran para penyokong
tidak dapat menampung kehadirannya
kerana kawasan kedai yang terlalu besar
sehinggakan para penyokong terpaksa
berehat di rumah atau pergi
bersiar-siar bersama keluarga mereka.














Ini kerana pengundi atau orang Lembah Pantai
sudah bosan dengan kata-kata manis YB LEMBAH PANTAI NI
yang hanya mengeluarkan kata-kata dusta belaka
















Saksikan sendiri foto penyokong-penyokong ribuan rakyat yang
hadir untuk menyertai pkr lembah pantai !

Tahniah YB Nurul berjaya mengadakan program menipu
dengan kehadirannya orang ramai amat menakutkan beliau
dan kehadiran Amk pun lesu hanya yang hadir ketua ja
mana kuncu--kuncunya dah tak ada orang ka

Sunday, April 17, 2011

Kebakaran Pantai Dalam: Terima kasih Raja Nong Chik

Yb Lembah Pantai memang pandai main celah
cerita rumah terbakar pun nak kencing
Tak habis-habis nak kencing orang ja
dia ni cari publisiti murahan lagi .



cerita rumah terbakar di simpang tiga pantai dalam yang belaku pada
jumaat petang (15 april ) pun nak kencing , orang lain yang buat kerja
orang lain nak nama , apa ni wakil rakyat
Lembah Pantai ni sedap ja cakap AMK dia sudah uruskan
Apa yang dia uruskan?

Ni aku nak maklumkan lah
waktu kejadian kebakaran pemuda umno
cawangan simpang tiga bersama pemuda umno
bahagian Lembah Pantai dan sdr pahtiban
yang telah berusaha membantu
mangsa kebakaran memindahkan barang-barang mangsa
serta memadamkan api bersama bomba

dalam hal ini pun dia nak kencing ka
cukuplah tu kau dah kencing orang serawak
tak kan dalam hal ni pun nak kencing beb

Raja Nong Chik melawat mangsa di malam kejadian

Kebakaran bermula sekitar jam 5.00 petang.
Bomba tiba jam 5.20 dan kebakaran berjaya
dipadamkan sepenuhnya sekitar jam 6.45 petang.
Terimakasih Bomba kerana berjaya menyelamatkan
rumah-rumah lain yg berdekatan.
mangsa -mangsa kebakaran juga
di pindahkan sementara di
dewan UMNO cawangan simpang tiga

Mangsa-mangsa ini juga mendapat perhatian
Ketua UMNO Bahagian Lembah Pantai
merangkap Menteri Wilayah Persekutuan
turun melawat mangsa dan menguruskan bantuan kecemasan.
Turut turun sama ialah pegawai-pegawai kebajikan dari pejabat
Umno Bahagain dan Yayasan Wilayah Persekutuan dan DBKL
Tahniah kepada mereka ini yang turun tanpa mengira masa.

Raja Nong Chik bersama mangsa di pagi sabtu selepas memberi sumbangan

Mangsa-mangsa juga di beri bantuan segera
wang sebanyak Rm 400.00 setiap keluarga
dan mangsa-mangsa ini akan dipindahkan
ke rumah Ppr yg terdekat d sekitar Lembah Pantai
Tahniah kepada Dato' Raja Nong Chik,
Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan
Bandar merangkap Ketua UMNO Bahagian Lembah Pantai
yang melawat mangsa serta menghulur bantuan

Waktu kejadian Wakil Rakyat pun takda di Lembah Pantai
dengarnya dah berminggu dia berkampung di serawak ,
terlalu ghairah nak tawan Sarawak sampai kebajikan
penduduk Lembah Pantai terabai.
Inilah kerja Ahli Parlimen Lembah Pantai -
bila masa nak jaga kebajikan penduduk Lembah Pantai?

Monday, April 11, 2011

PRU 13: Nong Chik ganti Shahrizat di Lembah Pantai?


Aku minat sangat dengan berita di atas
Tidak perlu di persoalkan lagi
memang orang lembah pantai inginkan
RAJA NONG CHIK sebagai wakil rakyat di lembah pantai













Raja Nong Chik cukup terkenal di
Lembah Pantai kalau di tanya dengan
Orang Lembah Pantai semua cakap beliau lah
orangnya yang layak menjadi calon di
Lembah Pantai bila pilihanraya akan datang.

beliau cukup di kenali oleh orang Lembah Pantai di atas
kerja-kerja yang beliau lakukan
dan dengan jasa-jasa beliau yang tidak boleh
dilupakan oleh orang lembah pantai











Sudah menjadi tugas Raja Nong Chik akan merampas semula
kerusi parlimen di Lembah Pantai
tak perlu cakap banyak sekarang ni
beliau lah orangnya yang paling layak
untuk menjadi calon wakil rakyat di Lembah Pantai

Sudah banyak penduduk di Lembah Pantai merasa nikmatnya
terutamanya penduduk setinggan di Lembah Pantai
telah di pindahkan di PPR di sekitar kawasan
Lembah Pantai.

begitu juga dengan masalah kesesakan
lalulintas di pantai dalam , bangsar
dan perniaga-niaga kecil di tepi-tpi
jalan di sekitar pantai dalam
beliau telah membina gerai -gerai
serta di sediakan juga tempat
letak kereta untuk pengujung

Dari segi pembagunan ,
penduduk di flat 4 tingkat kg kerinchi juga tidak
ketingalan , perjuangan mereka selama ini tidak
sesia-sia kerana dengan bantuan menteri wilayah
impian mereka menjadi kenyataan(dgn izin allah )

menyelesaikan isu tunggakan duit penyenggalaraan
di Kondo Rakyat dan Apartment Putra Ria
serta mengecat semula flat-flat yang telah
lama tidak dicat yg kelihatan usang.
Kalau nak disenaraikan segala kerja dan hikmat
yang telah beliau lakukan ianya terlalu banyak

Tak perlulah untuk dijelaskan disini,
Yang penting segalanya adalah untuk penduduk Lembah Pantai
dan Penduduk Lembah Pantai nampak apa yang telah dilakukan.
pendek kata beliau telah melaksana tugas-tugas sebagai
seorang wakil rakyat di Lembah Pantai




















Saturday, April 2, 2011

3 orang PKR sendiri ditangkap di Lembah Pantai edar komik Anwar

Dengar khabar dari jiran-jiran ada orang PKR Lembah Pantai yang ditangkap kerana isu komik lucah Anwar.

Sebelum ini, Nurul Izzah buat polis repot kecoh-kecoh mintak kesian dengan penduduk Lembah Pantai sebab komik aksi lucah bapanya diedarkan.

Kononnya dia pikir orang Lembah Pantai yang tak suka dia sebab dia pemalas dan cuma gunakan Lembah Pantai sebagai platform nak naik dalam politik, akan kesian kat dia dan bagi dia undi dalam pilihanraya. Kononnya UMNO kejam la konon.

Tapi UMNO Lembah Pantai riileeks je. Iye lah, tak salah apa yang nak kelam-kabut. Serahkan saja pada pihak yang bertanggungjawab.

Dan kini terbukti ini hanya mainan politik. Orang PKR sendiri rupanya punya kerja.

Pada kawan-kawan kat luar sana, sebarkan cerita ni cepat. Biar orang tahu siapa yang main kotor sebenarnya.

Wednesday, March 30, 2011

TERIMA KASIH RAJA NONG CHIK

Lembah Pantai. Dato ‘Raja Nong Chik,
Ketua UMNO Bahagian Lembah Pantai
merangkap Menteri WPKB. Walaupun sibuk dengan jadual
harian namun menjeguk Lembah Pantai sudah menjadi kewajipan baginya.
Menjenguk bertanya khabar berjumpa orang ramai tak kira di mana saja Menyelesaikan masalah orang ramai, sikap yang peramah, perihatin menyebabkan orang ramai suka dengan beliau dan merasa selesa serta senang hati bila berbicara denganya.















Oleh kerana sikapnya yang keperihatinan yang amat sangat terhadap penduduk lembah pantai, beliau berjaya memenangi hati rakyat lembah pantai beliau bukan saja menambat hati orang-orang melayu malah kaum-kaum lain juga tidak di lupakan seperti kaum cina dan india yang berada di Lembah Pantai sentiasa mendapat perhatian beliau .














Pada penduduk sekitar Lembah Pantai Dato Raja Nong Chik telah Berjaya
Melaksanakan tugas-tugasnya dengan berkesan. Beliau sentiasa turun padang














Hakikatnya kini nama Nurul Izzah sudah tidak kedengaran lagi.
Nurul Izzah telah dilupakan dan hanya pada
nama sahaja beliau wakil rakyat (TIDOR!!)

Kini tunggu sahaja PRU13 nanti Nurul Izzah akan lenyap bersama partinya di lembah pantai.







Tuesday, March 15, 2011

MANA PERGINYA WAKIL RAKYAT






Kemana perginya wakil rakyat Lembah Pantai
asik dengan masalah peribadinya je
sehinggakan beliau terlupa untuk menguruskan partinya
selain itu beliau terlupa bahawa rakyat di lembah pantai
yang juga di bawah jagaannya perlu di bantu dan
diberi perhatian serta pembelaan yang sewajarnya.

Kerana terlalu asyik dengan masalah keperibadiannya
sehingga beliau tidak menghiraukan apa yang belaku
di kawasannya, membuatkan orang-orang kuatnya
telah meluat dengannya sehingga ada yang telah keluar parti
beramai-ramai dan ada berita menyatakan bahawa
Timbalan Ketua Cabangnya pun hendak meletakkan jawatan.

Oleh kerana beliau di pilih oleh rakyat dalam dalam
pilihanraya umum yang ke-12 seharusnya beliau
membela dan melaksanakan tugas -tugasnya
sebagai wakil rakyat namun apa yang diharapkan
orang Lembah Pantai hanyalah tinggal harapan
Lebih malang sekali orang Lembah Pantai hanya
ditaburkan janji-janji kosong belaka,
tiada satupun janji-janjinya di laksanakan.

Namun apa yang diharapkan dan impian
orang Lembah Pantai supaya wakil Rakyatnya
membantu pengundinya tidak di laksanakan walaupun di desak.
Sehingakan ramai pengundinya telah meminta
bantuan dari DATUK RAJA NONG CHIK
( Ketua UMNO Bahagian Lembah Pantai )
yang selama ini tidak pernah jemu-jemu
dan sentiasa membantu orang lembah Pantai
dalam apa cara sekalipun.



Beliau sentiasa membantu tidak kira sesiapa pun
yang datang meminta bantuan malah beliau
tidak pernah memilih dan memandang latar belakang
orang itu untuk memberi bantuan serta beliau
sentiasa berjumpa dengan orang-orang di
Lembah Pantai didalam apa keadaan sekalipun.
Walaupun beliau sibuk dengan tugasan rasminya.

Seringkali juga beliau di jemput dalam majlis-majlis
kenduri perkahwinan ataupun majlis ilmu di surau
atau di masjid-masjid selain itu juga beliau
memberi sumbangan kewangan dan bantuan
sumbangan bulanan malalui agensi-agensi
kearajaan kepada warga emas ,ibu tunggal ,
anak-anak yatim serta bantuan sekolah kepada
anak-anak orang lembah pantai bila musim persekolah bermula.


Beliau juga telah berusaha supaya rumah ppr di jual
kepada penduduk di lembah pantai dengan harga yang
murah serta memindahkan penduduk setinggan
ke rumah ppr ,menyelesaikan masalah kedai -kedai
sentingan dan sentiasa melawat peniaga-peniaga
kecil sama ada di pasar-pasar pagi ataupun pasar malam
Sehinggakan beliau membuka Klinik 1Malaysia yang
kini dapat sambutan yang hangat di lembah pantai.

Inilah tugas sebenar Wakil Rakyat yang di pilih rakyat
bukannya menabur janji-janji kosong saja semasa pilihanraya
(HARUS LAH BIJAK UTK KITA MEMILIH PEMIMPIN
YANG MEMEGANG JANJI-JANJI YANG DILAFAZKAN
DAN KITA BOLEH MEMBUAT SEMUANYA
DENGAN SATU KEPUTUSAN.)

Tuesday, March 8, 2011

MASALAH DI BANGSAR AKAN DI ATASI


Kawasan lalulintas di bangsar boleh dikatakan
sebahagian jalan yang mengalami kesesakan pada waktu puncak

Menteri Wilayah Persekutuan dan kesejahteraan Bandar Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin mendengar rungutan dan rintihan serta aduan penduduk Bangsar .

Tidak ketinggalan juga beliau sempat beramah mesra dengan penduduk bangsar baru dan berdialog . Selain itu beliau telah memaklumkan bahawa pihak DBKL sedang merangka pelan bagi pembesaran jalan raya di kawasan bangsar , turut membincangkan juga tanah lapang yang terbiar dan menaikan taraf kompleks sukan , kebersihan pasar malam selepas waktu pasar malam .

Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin telah berjumpa dengan penduduk-penduduk serta Timbalan Presiden persatuan Penduduk Bukit Bandaraya Bangsar dan pengerusi Persatuan Penduduk Bangsar Datuk George Joseph turut serta pengarah Jabatan Perancang Bandar BDKL Menteri Wilayah telah berbincang bersama mengenai permasalahan yang di hadapi oleh penduduk bangsar amanya.

Keperihatinan Menteri Wilayah ( Datuk Raja Nong Chik ) terhadap permasalahan yang di hadapi oleh penduduk di bangsar membuat penduduk merasa teruja dan dihargai dari raut wajah meraka mengambarkan kegembiraan .Ini Bersesuaian dengan slogan 1Malaysia Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan

MENANG


Setelah hampir 9 hari jentera BN berkempen akhirnya menghasil keputusan yang memuaskan serta mendapat majoriti yang besar.

Syabas kepada pengundi di Kerdau dan Merlimau yang telah membuat pilihan yang tepat sekali serta ribuan terima kasih kepada jentera-jentera BN yang telah bekerja keras untuk memastikan kemenangan BN.

Oleh kerana keyakinan rakyat terhadap BN sehinggakan BN mendapat peningkatan majoriti yang diperolehi calon BN kerana dasar-dasar yang di bawa kerajaan BN diterima oleh rakyat menerusi slogan 1 Malaysia

Pas yang selama ini hanya banyak bercakap saja dari melasanakan tugas- tugas yang di amanahkan, dan tiada apa-apa kemajuan dari segi pembangunan atau menaikan taraf hidup ekonomi rakyat, mereka ini hanya pandai manabur fitnah dan janji-janji kosong sahaja.

Sunday, March 6, 2011

kecoh lagi


Kecoh beb! ,bila pegawai dari pejabat Yb Nurul
dengan kawan-kawan dia umum keluar parti
baru dia tahu dia ingat senang jadi wakil rakyat
kebajikan pegawai dia sendiripun tak boleh jaga
apa lagi rakyat ,

Apa yang dia dan bantu orang lembah pantai ?
Ini ka wakil rakyat yang di pilih oleh rakyat.

Ni lagi kecoh beb ! aku dengan dalam mesyuarat cabang ( pkr )
jawatankuasa dia mula bertanya macam-macam
dan rasa tak puas hati dari kalangan orang kuat dia.

Aku rasa lepas ni comfrom ramai lah orang kuat PKR keluar parti
Memang patutlah pegawainya dan rakan-rakan keluar parti PKR
tidak ada apa yang hendak di perjuangkan oleh PKR di lembah pantai ini.



Tuesday, March 1, 2011

Kami tidak percaya PKR
















Inilah akibatnya kalau asik kencing orang je
tipu sana , tipu sini dan akhirnya rakyat menderita
mandat yang di beri rakyat kepada dia supaya
mengurus takbir kawasan parlimen yang di amanahkan
kepada dia di abaikan .














Mana janji-janji manis mu wahai Yb Nurul
apakah kau mempunyai niat yang jahat
terhadap orang lembah pantai















Sekarang sudah terbukti orang Lembah Pantai
telah menolak kepimpinan mu wahai Yb Nurul
bukan hanya dari luar saja malah orang kuat kau
sendiripun telah menolak kau serta dengan
pengikut-pengikutnya sekali.

Aku rasa lepas ni pejabat PKR di lembah pantai tu
boleh lah di tutup( bungkus ) buang masa je
bukan boleh bantu orang lembah pantai pun
Dan aku rasa lebih baik kau duduk rumah
sepenuh masa jaga anak dan suami kau
sebab kau tak tolong rakyat , kau penipu rakyat.

Orang kuat kau sendiri pun kau boleh tipu
apa lagi rakyat , sehinggakan orang dalam
pejabat Pkr lembah pantaipun dan keluar
parti dan mereka ni telah berikrar memberi
sokongan kepada BN

Lepas ni banyaklah ahli-ahli PKR di cabang-cabang
umum keluar parti beramai-ramai dan aku rasa dah tiba
masanya PKR di Lembah Pantai di kuburkan

( lain kali jangan kencing orang kampung beb )







Tuesday, February 22, 2011

ASIK KENCING JA....












Apa lagi yang YB Lembah Pantai ni buat
tak abis-abis nak kencing orang ja
dia ni cari publisiti murahan .
Aku dengar sekarang ni tengah sibuk pula dalam cadangan
nak tubuhkan Utusan Rakyat untuk
gantikan Utusan Malaysia.Apa hal ni minah!

kau ni!,orang lembah pantai masih lapar tak makan
kau sebuk dengan benda lain aduhhh kau tengoklah
kat tempat kau menang tu!
selesaikan masalah rakyat kau Kat Lembah Pantai
lu tak buat apa lagi pun ni duk sibuk-sibuk
nak perjuangkan benda lain!

Apa lah nasib orang lembah pantai?!
ada wakil rakyat pun tak boleh pakai janganlan nak
nafikan perjuangan Utusan Malaysia tu
dah terbukti selama ini perjuangkan hak dan
suara Melayu dan baru kini lu sibuk-sibuk pula
Konon-kononnya Utusan Malaysia rasis
Abis lu nak buat Utusan Rakyat tu apa ke hal pula.

Ni maknanya wakil rakyat ni bukan
perjuangkan hak orang melayu
dia tak tahu ka Utusan Malaysia siapa punya
dan pekerja siapa pulak?
Aduhhh..apa bodohka wakil rakyat lembah pantai
Hakikatnya sokongan Melayu pada lu & PKR
( Parti Kencing Rakyat ) dah menurun .
Dari awal jadi wakil rakyat sampai sekarang,
asik cakap ja bantu rakyat tarakkkkk...

Sebenarnya ramai yang dah bosan dengan lu
Masing-masing menantikan PRU 13 untuk
tamatkan riwayat lu sebagai MP Lembah Pantai
Semua janji-janji lu selama ni kosong & auta semata-mata
Lu bukan kencing rakyat lembah pantai ja BEB..
lu punya jentera piliharaya pun lu kencing JUGAK BEB !!!
( mika dengan bapa mika pembohong )